04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

596 بازدید
شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

شلنگ تخلیه و شلنگ‌های چرخش مجدد ممکن است مسئول نشت آب باشند. شلنگ تخلیه می‌تواند موجب شود که ماشین به درستی تخلیه نشود. شلنگ گردش مجدد ممکن است مسئول مشکلات ایجاد شده توسط غرقاب کردن نامناسب ظروف باشد.

توجه: پیش از تست یا تعمیر، اصول ایمنی ما را مطالعه نمایید.

پیش از بررسی شلنگ تخلیه، ماشین را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع کننده جریان قطع کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

برای دسترسی به شلنگ تخلیه، پنل زیرین زیر در را بردارید. این پنل معمولاً به کمک دو پیچ بالا یا پایین پنل در جای خود قرار گرفته است. شاید نیاز باشد ابتدا در را باز کنید تا به پیچ‌ها دسترسی پیدا کنید، سپس در را بسته و پنل را خارج کنید.

شلنگ تخلیه به پمپ وصل شده و به سینک تخلیه (یا به شکاف هوا در بالای سینک) متصل می‌شود. پمپ شلنگ دومی‌دارد که آب را به ماشین ظرفشویی بازمی‌گرداند. شلنگ تخلیه تقریباً ۲/۱ ۱ اینچ قطر دارد. در حالی که شلنگ تخلیه را بررسی می‌کنید، شلنگ بازگشت را نیز چک کنید.

اگر نشت آب را بررسی می‌کنید، شلنگ‌های متصل به پمپ را از نظر تر بودن لمس کنید و بخش سمت راست زیر اتصالات را بررسی کنید. اگر تر بودند، ممکن است نشان دهنده وجود گیره شل یا گیره ای که ناصحیح نصب شده، شلنگ پمپ آسیب دیده یا نشت در خود شلنگ باشد.

اگر انسداد را بررسی می‌کنید، شلنگ تخلیه را از پمپ جدا کنید، به کمک دم باریک بست سیم را باز کرده و از شلنگ خارج کنید. سینی زیر پمپ قرار دهید تا از ریختن آب جلوگیری شود. شلنگ را از پمپ جدا کنید، تکان دادن شلنگ ممکن است در شل شدن آن کمک کند.

شلنگ و گریس خور پمپ را برای وجود مواد باقیمانده بررسی کنید. تنها راه برای مطمئن شدن در خصوص شلنگ تخلیه به طور کامل، جدا کردن آن از سینک و جاری کردن آب (مانند اسپری کردن با شلنگ باغ با فشار کامل) است. شلنگ بازگشت را جدا کنید و به شیوه مشابه آن را بررسی کنید.

شلنگ‌ها را مجدداً وصل کنید و بست‌ها را تعویض کنید. پنل زیرین را تعویض کرده و جریان برق ماشین را مجدداً وصل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692