04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه فن تبخیر کننده فریزر را تست کنیم؟

701 بازدید
چگونه فن تبخیر کننده فریزر را تست کنیم؟

چگونه فن تبخیر کننده فریزر را تست کنیم؟

فن تبخیر کننده هوا را در کوئل های خنک کننده به گردش در می آورد. این کوئل حرارت را جذب می کند و هوای سرد شده به گردش در می آید. اگر فن کار نکند، فریزر به درستی خنک نخواهد کرد. فن موتور ممکن است خراب شده باشد، اما ابتدا بررسی کنید که چیزی مانع تیغه فن نشده باشد.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، ابتدا اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید.

پیش از تست فن، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

فن تبخیر کننده در پشت فریزر قرار گرفته است. ممکن است لازم باشد که موانعی مانند محتویات فریزر، قفسه های فریزر، یخ ساز و پنل داخلی پشتی فریزر برداشته شود تا به فن دسترسی یافته شود.

پنل پشتی ممکن است به واسطه بست های نگهدارنده یا چند پیچ در جای خود نگه داشته شود. پیچ ها را بردارید یا بست های نگهدارنده را به کمک یک پیچ گوشتی کوچک فشار دهید.

پیچ هایی که فن یا سر فن را نگه می دارد که می توانید از آن طریق می توانید به سیم پیچی فن دسترسی پیدا کنید. معمولاً دو پیچ براکت نصب را در جای خود محکم می کنند (با برچسب A). ممکن است برداشتن کل پنل پشتی آسان تر باشد اگر نتوان به پیچ های براکت های نصب دسترسی یافت.

براکت های نصب

براکت های نصب

فن دو یا سه وایر دارد. جای وایر روی فن را پیش از جدا کردن وایرها علامت گذاری نمایید. وایرها به کمک کانکتورهای دارای بست به فن متصل شده اند. کانکتور را محکم بکشید (وایر را نکشید) تا از ترمینال فن جدا شود. ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک استفاده کنید تا کانکتورها را جدا کنید. کانکتورها را بررسی کنید و ترمینال ها را تعویض کنید.

تیغه فن را بچرخانید، باید به نرمی و آزادانه حرکت کند. اگر حرکت نرم نیست، موتور باید تعویض شود.

با استفاده از مولتی متر، فن را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. یک میله را روی هر ترمینال قرار دهید. مولتی متر باید صفر اوهم را نشان دهد. اگر فن از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

تست فن

تست فن

مقاله چگونه فن تبخیر کننده فریزر را تست کنیم؟ در سایت تعمیر لوازم خانگی در تبریز

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692