04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه کنترل دما را در فریزر تست کنیم؟

445 بازدید
چگونه کنترل دما را در فریزر تست کنیم؟

چگونه کنترل دما را در فریزر تست کنیم؟

هشدار : پیش از تلاش برای تست یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت فرمایید.

پیش از تست کنترل دما، فریزر را از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

بیشتر یخچال فریزرها کنترلی دارند که صرفاً فعالیت سیستم خنک کننده ی فریزر را تنظیم می کند. در این وسایل، کنترل های مربوط به یخچال فقط یک سیستم مکانیکی باز و بسته کردن هواکش بین یخچال و فریزر است تا اجازه ورود هوای سرد کم یا زیاد داده شود.

شمارنده کنترل دما یا محفظه آن را بردارید. شمارنده را مستقیم از دیواره بیرون بکشید. کنترل دما را بیرون بیاورید. اگر محفظه ای وجود دارد، یا در جای خود چفت شده است یا با پیچ هایی بسته شده است. پیج ها را باز کنید یا به آرامی بست های نگهدارنده را به کمک یک پیچ گوشتی فشار دهید. اجازه دهید که محفظه با سیم هایش آویزان بماند.

شمارنده کنترل دما

کنترل دو وایر دارد. محل وایرها و اتصالات را علامت گذاری کنید. وایرها با کمک بست به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال های مربوطه جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که برای این کار از دم باریک استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال ها را بررسی کنید تا فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است، باید آنها را یا تمیز کرده یا تعویض نمایید.

کانکتورها و ترمینال ها

کانکتورها و ترمینال ها

به کمک مولتی متر کنترل دما را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. هر میله را به یک ترمینال وصل کنید. کنترل دما را رو گرمترین دما یا روی خاموش قرار دهید. عقربه مولتی متر باید بی نهایت را نشان دهد. اگر کنترل دما وضعیت خاموش ندارد، عقربه باید نزدیک به سمت بی نهایت باشد. اکنون کنترل دما را روی سردترین حالت قرار داده و تست را مجدداً انجام دهید. عقربه باید تقریباً صفر اوهم را نشان دهد. اگر کنترل از هر دو تست موفق بیرون نیامد، ممکن است نیاز باشد که سوئیج تعویض شود.

سوئیج

سوئیج

چگونه کنترل دما را در فریزر تست کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692