04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه تایمر موتور ماشین ظرفشویی را تست کنیم؟

577 بازدید
چگونه تایمر موتور ماشین ظرفشویی را تست کنیم؟

چگونه تایمر موتور ماشین ظرفشویی را تست کنیم؟ تایمر موتور، مدت زمانی که برق به هر مؤلفه می‌رسد را تنظیم می‌کند. اگر تایمر موتور به درستی کار نکند، ممکن است به مشکلات متعددی منجر شود. علائم رایج شامل قفل شدن روی یک چرخه شستشو، طولانی شدن زمان چرخه‌های شستشو یا ناتوانی در شروع به کار ماشین ظرفشویی می‌شوند.

هشدار: پیش از سعی برای تست یا تعمیر قطعات ماشین، اصول ایمنی را مطالعه نمایید.

پیش از تست تایمر موتور، ماشین ظرفشویی را از برق جدا کنید یا برق را از طریق جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

برای سرویس کردن تایمر موتور شاید لازم باشد که به پنل کنترل داخل در دسترسی پیدا کنید. بسته به مدل ماشین، این دسترسی متفاوت است. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی می‌توانید تنها پنل کنترل را جدا کنید و در بعضی دیگر پنل داخلی یا خارجی در را جدا می‌کنید.

زمانی که در بسته است این کار را شروع کنید و پیچ‌های جلویی که باید باز شوند را بیابید. معمولاً، یک یا دو پیچ نزدیک چفت در وجود دارد، خود چفت را جدا نکنید، مگر اینکه نیاز باشد. اکنون در را باز کنید و پیچ‌های  سمت بالا را باز کنید. در تصویر زیر پیچ‌های  دارای برچسب B در برخی از ماشین‌های  ظرفشویی، از پنل کنترل مراقبت می‌کنند. با باز کردن پیچ‌های بخش B کار خود را آغاز کنید و سعی کنید پنل کنترل را بردارید. پیچ‌های  بالای در را نیز بررسی کنید.

پیچ‌های بخش B

پیچ‌های بخش B

اگر پنل کنترل برداشته نمی‌شود، باید کل پنل در را بردارید. پیچ‌های دو سمت در (برچسب‌های A و B) را باز کنید. ممکن است چند پیچ پایین در وجود داشته باشد که در را در برابر مکانیسم لولای در محافظت می‌کند، اما به نظر می‌رسد که باز کردن این پیچ‌ها ضروری نباشد. به دقت پنل را بلند کنید و از در جدا نمایید. ممکن است پنل وایرهایی (سیم هایی) داشته باشد که به آن وصل هستند، پس پیش از جدا کردن پنل این موضوع را بررسی کنید. اگر پنل از جای خود بلند نشد، بدنبال پیچ‌های دیگری باشید.

پوشش پنل کنترل را بردارید تا به اجزای پنل کنترل دستیابی پیدا کنید. این پوشش ممکن است با پیچ یا بست محکم شده باشد.

تایمر موتور را پیدا کنید. اگر دو موتور یافتیدف موتور دوم موتور حرکت سریع است که زمانی کار می‌کند که چرخه شستشو لغو شده یا ریست می‌شود. اگر نتوانستید مشخص کنید که کدام موتور، موتور تایمر است، هر دو را تست کنید.

موتور تایمر

موتور تایمر

موتور گرد دو وایر دارد. وایرها را دنبال کنید تا به اتصالات ترمینال برسید.

وایرها و اتصالات را علامت گذاری کنید تا بتوانید به درستی آنها را مجدداً وصل کنید. این وایرها به کمک بست به کانکتورها وصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال‌های خود جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که کانکتورها را با دو دم باریک جدا کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید. اگر هر یک فاسد شده باشد، باید آنها را تمیز کرده یا تعویض نمود.

کانکتورها و ترمینال‌ها

کانکتورها و ترمینال‌ها

از تست اتصالی یا مولتی متر برای بررسی اتصالی استفاده کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1000 قرار دهید. هر میله را به یک ترمینال وصل کنید. اگر عقربه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بود، برای بیشتر ماشین‌ها این نشان دهنده نرمال بودن موتور است. اگر نقشه شماتیک ماشین خود را داشته باشید، مقاومت مناسب تایمر موتور در آن نشان داده شده است. این طرح در یکی از محل‌های سرویس ماشین ظرفشویی یا در دفترچه راهنمای آن وجود داشته باشد. اگر عقربه میزانی بسیار متفاوت با میزان نرمال را نشان داد، تایمر باید تعویض شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692