04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه یک اجاق گاز برقی کار می‌کند؟

899 بازدید

در گاز برقی، اجاق گاز یا فر، اصل گرم کردن و کنترل دمای مشابه است. الکتریسته در یک المنت جریان می‌یابد که به علت مقاومت الکتریکی حرارت آزاد می‌کند. هرچه الکتریسیته بیشتری اعمال شود، حرارت بیشتری آزاد می‌شود. کنترل حرارت مانند یک تیره کننده کار می‌کند تا جریان الکتریسیته را کاهش یا افزایش دهد. کنترل حرارت، سوئیچ بی نهایت نامیده می‌شود چون بی نهایت متغیر است.

اجاق گاز چندین شعله دارد که معمولاً ۴ شعله است و هر یک المنت گرمایی کنترل شده خود را دارند. المنت گرمایی یک سیم الکتریکی عایق شده توسط پوشش نارسانا است. گرما از پوشش عبور می‌کند اما الکتریسیته خیر، به این دلیل است که زمانی که یک کتری روی گاز را لمس می‌کنید، دچار برق گرفتگی نمی‌شوید. زمانی که مشکلی برای شعله بوجود آید، معمولاً این مشکل در المنت معیوب، سوئیچ خراب یا  اتصال شل شده می‌باشد.

سطوح فوقانی مربوط به پخت و پز را تمیز کنید و بین المنت‌های گرمایی و وسایل آشپزی یک شیشه قرار دهید. برخی از این گازها، سطوح گرمایی فوری دارند که در آن المنت گرمایی با نور هالوژن تقویت می‌شود. برخی از گازها از المنت‌های محصور یا سرامیکی برای دید بهتر از بالا استفاده می‌کنند. این المنت‌ها عملکرد مشابهی با المنت‌های استاندارد دارند به جز اینکه درون ماده سرامیک قرار گرفته اند.

فردار معمولاً المنت پخت و پز و المنت سرخ کن دارد. این دو المنت توسط سوئیچ انتخابگر و یا سوئیچ کنترل دما، کنترل می‌شوند. این سوئیچ مانند سرخ کن گاز عمل می‌کنند اما به این تفاوت که یک ترموستات دما را بررسی کرده و زمانی که دما به محدود مشخص شده در کنترل دما می‌رسد، مدار را باز می‌کند. زمانی که دما تا حد خاصی افت می‌کند یعنی تقریباً ۲۰ درجه، مدار بسته می‌شود و المنت مجدداً گرم می‌شود.

بخش داخلی فر معمولاً استیل لعاب دار است. خارج پوسته لایه ای از عایق وجود دارد تا از انتقال دمای زیاد تولید شده در فر به لایه بیرونی جلوگیری شود.

اجاق‌ها از ساعت و تایمر برای کمک به پخت و پز و برای کنترل ویژگی هایی مانند مکانیسم تمیز کردن خودکار استفاده می‌کنند. بسیاری از اجاق‌ها نور داخلی دارند که زمانی که در باز است یا به صورت دستی به کمک یک سوئیچ روشن می‌شود.

اجاق‌های انتقال گرما تنها یک اجاق با فن داخلی هستند، همین! اما این فن به طور قابل توجهی عملکرد گاز را بهبود می‌بخشد. چرخش هوا داخل گاز به پخت بیشتر و سریع تر منجر می‌شود.

گازهای دارای نظافت خودکار باقیمانده مواد غذایی را با گرمایی تقریباً ۷۰۰ درجه می‌سوزانند. تایمر حرارت را قطع می‌کند اما معمولاً تا زمانی که دما به میزان ایمن کاهش نیابد، اجازه باز شدن چفت در را نمی‌دهد. هرگز سعی نکنید در گاز را در حالت نظافت خودکار یا پیش از سرد شدن گاز باز کنید. برای اجرای نظافت خودکار، در باید به طور کامل بسته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692