04133869692 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه سوئیچ انتخابگر ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

321 بازدید
چگونه سوئیچ انتخابگر ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

سوئیچ انتخابگر به شناسایی چرخه ای که باید انتخاب شود می‌پردازد. اگر دکمه ای کار نمی‌کند، آن چرخه شستشو به درستی کار نخواهد کرد.

هشدار: پیش از تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه نمایید.

پیش از تست فن خشک کن، ماشین ظرفشویی را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

برای سرویس کردن سوئیچ انتخابگر، ضروری است که به کنترل پنل داخل در دسترسی پیدا کنید. بسته به مدل این دسترسی متفاوت خواهد بود. در برخی از مدل‌ها می‌توانید فقط پنل کنترل را جدا کنید و در برخی دیگر باید پنل داخلی یا خارجی در را بردارید.

کار خود را زمانی که در بسته است شروع کنید و پیچ‌های  جلویی که باید باز شوند را پیدا کنید. معمولاً، یک یا دو پیچ نزدیک چفت در وجود دارد، خود چفت را جدا نکنید مگر اینکه نیاز باشد. در را باز کنید و پیچ‌های  بالایی را باز کنید. در تصویر زیر در برخی از ماشین‌های  ظرفشویی، پیچ‌های  دارای برچسب B  از پنل کنترل محافظت می‌کنند. پیچ‌های  بخش B را باز کنید و سعی کنید که پنل کنترل را جدا کنید. پیچ‌های بالای در را نیز بررسی کنید.

 

سوئیچ انتخابگر

سوئیچ انتخابگر

 

 

اگر پنل کنترل را نمی‌توان برداشت، آنگاه باید کل پنل در را جدا کنید. پیچ‌های دو گوشه در (برچسب‌های A و B) را باز کنید. ممکن است چند پیچ نزدیک پایین در وجود داشته باشد که در را در برابر مکانیسم لولای در محافظت می‌کند، اما باز کردن این پیچ‌ها ضروری نیست. به دقت پنل را بلند کرده و از در جدا کنید. ممکن است پنل وایرهایی داشته باشد که به آن وصل هستند، پس پیش از جدا کردن پنل این موضوع را بررسی کنید. اگر پنل از جای خود بلند نشد، بدنبال پیچ‌های دیگری باشید.

سوئیچ انتخابگر را پیدا کرده و خارج کنید. برخی از سوئیچ‌های انتخابگر مکانیسم ریست پیچیده ای دارند. پیش از جدا کردن سوئیچ، بررسی کنید که کدام یک از بخش‌ها باید با دقت جدا شوند. این سوئیچ معمولاً به فریم در با دو یا سه پیچ بسته شده است.

 

سوئیچ‌های انتخابگر مکانیسم

سوئیچ‌های انتخابگر مکانیسم

 

سوئیچ انتخابگر یک جفت ترمینال مرتبط با هر دکمه چرخه شستشو دارد. وایرهای ترمینال‌ها را بکشید (مطمئن شوید که پیش از حرکت به وایرهای بعدی آنها را تعویض کنید). وایرها با گیره به کانکتورها وصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال‌ها جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد از دو دم باریک استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را بررسی کنید که فاسد نشده باشند. اگر فاسد شده اند، باید تعویض شوند.

 

وایرهای ترمینال‌ها

وایرهای ترمینال‌ها

با استفاده از مولتی متر یا تست پیوسته شدن جریان، هر بار یک دکمه را از نظر پیوسته شدن جریان بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید (تست پیوستگی هیچ تنظیماتی ندارد و تنها یک چراغ روشن می‌شود). دکمه روی سوئیچ انتخابگر را برای ترمینال هایی که تست می‌کنید، فشار دهید. هر میله را به یک ترمینال وصل کنید. عقربه باید از بی نهایت به سمت صفر تغییر کند. در حالی که میله‌ها به ترمینال وصل هستند، دکمه دیگری را فشار دهید. عقربه باید به سمت بی نهایت بازگردد. وایرها را تعویض کنید و این مراحل را برای هر دکمه تکرار کنید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 04133869692